Výměna rozvodů

Provádíme profesionální výměny rozvodových řemenů a řetězů motoru včetně příslušenství. Používáme speciální přípravky a oficiální nastavovací Autodata a seřízení předvstřiku diagnostikou. Výměnu a nastavení rozvodu motoru provádíme rychle a spolehlivě.

Na koncepčně starších motorech byly výměny rozvodových řemenů poměrně jednoduché a dovedl je vyměnit každý zkušenější mechanik bez jakéhokoli vybavení. Při výměnách moderních motorů je ale nutné často používat profesionální nastavovací přípravky a Autodata s informacemi o utahovacích momentech a nastavovacích postupech. Jedině tak se zajistí pečlivé nastavení motoru. Pokud by někdo tvrdí, že to stále dělá „na rysky“ nebo že si to „poznačí“, je to neprofesionální postup.

Jak Fungují rozvody

Každé auto má buď řemenový, nebo řetězový rozvod (výjimečně i kombinovaný), kterým je ovládána synchronizace mezi vačkovou a klikovou hřídelí. Běžně je rozvody ovládáno i vstřikovací čerpadlo. Gumové rozvodové řemeny se mění preventivně, aby nepraskly. Řetězy se mění jenom, když se vytahají a začnou chrastit. Přeskočení nebo prasknutí řemene má obvykle za následek větší poškození motoru, proto se mu předchází preventivními výměnami a kvalitní údržbou. I samotné přeskočení řemene o jeden zub může způsobit velké problémy. Častěji než k praskání rozvodových řemenů dochází k zadření napínací nebo vodicí kladky, případně tekoucímu vodnímu čerpadlu, proto se doporučuje měnit celé sady rozvodů.

1
Co všechno obnáší výměna rozvodového řemenu

Někteří lidé si pod pojmem výměna rozvodů představí pouze výměnu rozvodového řemenu nebo řetězu. Ve skutečnosti se ale mění (má měnit) mnohem více komponent s rozvody motoru souvisejících. Obvykle to jsou napínací a vodící kladky, vodní čerpadlo, případně hydraulický napínák a u rozvodových řetězů i vodící lišty řetězů a napínáky řetězů atd.

2

5